Twenty.

Jag tänkte skriva ett svar till alla er som skrivit frågor till mig om Alanya. Alla frågorna innehöll ungefär samma sak. Det var; hur vi hade fått jobb, hur vi hade fått lägenhet och om vi hade arbetstillstånd.

Jag kan börja med lägenheten. Det är nästan det enklaste så jag har bara ett ord: google. (lägenheter uthyres alanya) typ. Svårare än så var det inte. Den svåra biten var att hitta en man faktiskt fick hyra. Annars är det bara söka söka sösöka.
Sen går vi då över till jobbet. Börjar direkt med att svara på den fråga jag fått svara mest på. - Nej, vi hade inte arbetstillstånd och det är det nästan ingen där nere som har. Åker man fast utan det tillståndet så får man höga böter och blir utvisad ur landet mins 5år. Men sen kostar det också ganska många tusenlappar att skaffa ett tillstånd så man får ju avgöra det själv. Vad det då kommer till själva jobbet. Så tycker jag ni får använda er av fantasin där också. Om ni har vart där innan så har ni väl kontakter? Nån kan ni fråga. Och samma sak där. Sök sök sök sök sök, överallt!

Allt har gått ut på ett jävla letandes.
Så fantasin är mitt enda tips.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0