Party with you.

Jag tänkte bara säga en enkel sak. Utan att verka arg eller något för det är jag verkligen inte.
Jag uppskattar jätte mycket alla kommentarer och allting jag får som handlar om alanya och allt jag gjort där. Jag tycker det är jätte kul att berätta om min sommar, om allt vi gjort sett och hört. MEN, det är några saker jag inte alls tycker om att svara på eller förklara.

Jag kommer inte berätta hur jag fick mitt jobb, för att hjälpa andra att hitta det. Jag kommer inte skicka runt varken mailadresser eller namn så andra kan få det lättare. För att jag tycker att om man vill något, som till exempel att flytta utomlands och jobba så ska man kämpa för det. Man ska leta, söka och undersöka precis som jag fick göra. För annars tappar man ju halva spänningen.. Och samma sak gäller med lägenhet. Använd fantasin.

Jag är också väldigt trött på att höra kommentarer såsom "öh, hur klarade ni av alla äckliga turkar". Nej och nej och nej och åter NEJ. Jag tål inte fördomar. Speciellt inte som kommer från folk som aldrig varit där som aldrig knapp varit utomlands.. Släpp fördomarna och tänk istället. En turk är precis lika mänsklig som en svensk. Dom har lättare för att kanske uttala sig om vissa saker. Men turkar i alanya är också entertainers, deras JOBB är att flörta med människor och vara framåt. Vissa kanske tycker det är super offending, men då passar den miljön kanske inte helt enkelt dom. Jag vet inte riktigt vad mer jag kan säga..

Jag tycker bara att ni som säger sådana saker kan ta och boka er en biljett dit och se. Då kanske ni också förstår varför vi är så kär i landet, staden och folket som vi är.

Jag ber om ursäkt om det verkar grinigt.

Kommentarer
Postat av: Isabella Olsson

Jag håller med dig helt och hållet, och visst är det lätt att falla för Alanya - helt klart en underbar stad!

2009-10-23 @ 12:31:12
URL: http://isabellaolsson.blogg.se/
Postat av: frida

jag kunde inte sagt det bättre själv rebecca!

2009-10-23 @ 12:55:12
URL: http://fridaingvarsson.blogg.se/
Postat av: k

Jag frågade aldrig om lägenhet, namn eller jobb med mera. Jag tyckte att det var kul att du och dina vänner åkte till alanya så som vi vill. Det var inte mer än så jag ville. Försökte vara trevlig och kanske ses i vimmlet i robin hood men om du nu ska vara överläge så visst.



Ps Det kändes som att inlägget var inriktat mot mig så jag måste bara såga att vi har fixat lägenhet, jobb, biljetter och pengar. Inga problem.

2009-10-24 @ 13:56:57

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0