You need this!

Jag har inte riktigt fattat meningen med dom här programmen som alla kanaler nu ska börja sända. Dom här "charter semester" och vad nu alla heter. Varför ska man vilja sitta hemma i kalla Sverige och titta på när ett gäng människor som spenderar för många tusen på sådana här för dyra lyxhotell med all inclusive och 17 pooler som ligger 7 mil utanför själva staden man säger åt sina nära och kära att man besökt. Nej jag tycker det är fånigt.
Jag vill inte sitta hemma i minus 20 och titta på Agda och Bruno som tog med sig guldfisken och åkte till Thailand och betalade 14000 per person för en vecka för att kunna äta på samma ställe som dom sover.

Nej, jag gillade vårat två stjärniga hotell i Alanya, det dög fina fisken för mig! Där var det minsann ingen frukost och 17 pooler utan 1 och en fjutt. Och det dög. Vi och norskarna trivdes som fiskar i vattnet. Och dessutom betalade vi sjukt mycket mindre, sov i sköna sängar och slapp betala flera tusen i taxi pengar för att vi bodde 10 mil bort. Då var jag nöjd.

På tal om dyra hotell så hittade jag och Camilla det ultimata! Det ligger i Turkiet, utanför Side. Ganska långt utanför. Och det heter Royal Dragon. Det är ett 5 stjärnigt all inclusive hotell med Asien tema. Alltså ungefär som man kan tänka sig ett lyxhotell i Thailand. Heja, det kostade kanske 10000 för en vecka och man kunde äta i sovrummet.

Jag har fortfarande inte förstått charmen med all inclusive överhuvudtaget. Man är på exakt samma ställe helatiden och får varken se andra människor eller andra hus. Man äter samma mat och går på samma toaletter.
Man förstör det lokala livet genom att många lokala restauranger måste stänga igen pågrund av att det inte går runt.
Nej, jag vet inte varför man bor där. Ska bli skönt att slippa hotell överhuvudtaget i sommar. Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: sara

nej tok unge. med all inklusive så dricker man ju först på hotellet ett tag sen far man ju ut.

2009-01-08 @ 06:55:19
URL: http://sara888.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0