Årsresumé.

2008!

Januari.
Började på det sämsta sättet ett år kan börja. Jag gjorde slut med min pojkvän och vart självklart super ledsen.
Min mamma fyllde 50 år och vi hade storkalas. Jag lärde känna Johan Nordström och resten av brändöpojkarna! Jag och Camilla tog några dagars semester i Stockholm och fet shoppade! Vi hade torsdagskalas med tjejorna i klassen.

Februari.
Umgicks i stora drag mest med Sabina och brändöpojkarna. Tog svängar till ripan och åkte mycket passat. Spenderade mycket tid i Brändön och allt däromkring. Jag och Sabina var på super hjälte party iklädda men in black outfits. Sundom (inblandade förstår). Vi hade hela skoterdagar där vi lärde oss burka och hoppa och skrika det högsta vi kunde när allt gick för fort. Maja och Jonna.

Mars.
Skoterutflykt och mys i stugan i brändön. Signe fyllde hela 17år. Jag och Maja gjorde kulturens hus. Det var hemskt mycket åka runt i delar av staden jag aldrig vart förut. En sak jag trodde skulle bli bra, vände och blev dåligt. Började spendera mer tid med Simon. Jag, Maja och Jonna umgicks som aldrig förr. Varje dag.

April.
Spenderades ännu mer tid med Maja och Jonna. Och nu även med Robin, Dara och Simon. Partyt hos David. Vi bokade biljetterna till Turkiet, för tidigt om jag får säga det själv! Och vi började redan då längta som små tok. Lilljosse fyllde hela 18 år!

Maj.
Månaden nästan bara flög förbi, Spenderade mycket tid i Rosvik med Camilla och Signe. Och mindre och mindre tid med Maja och Jonna. Och lika mycket tid som vanligt med Sabina, hon som alltid finns där! Jag och Camilla var iallafall i Haparanda tingsrätt över dagen. Men det var inte lika illa som det låter. Vi var statister i Höök. Vi hade grillmys hos Elin i Boden. Och var på 18årskalas! Jag köpte min nya telefon då också. Ormbergsmilen - suck.

Juni.
Skolavslutning. Mys på udden med hela klassen med en massa kubbspel och så vidare. Och själva skolavslutningskvällen blev fantastisk rolig ändå fast den inte borde blivit det eftersom vi egentligen inte hade nått att göra. Sabina fyllde 17 år! Jag tog med Maja på cirkus och vi var som två små barn. Det börjades skrapa färg och vi jobbade på med det. Och försökte sola. Jag sov mig igenom störe delen av månaden.  Jag gjorde min halv dygning med Kim. Jag for också på husbilssemester!

Juli.
Jag kom hem från lillsemestern och åkte för första gången i mitt liv båt och var på klubbviken. Vi grundmålade friggen och skrapade färg. Hade chokladfondu på lulsundet. Jonna fyllde år och jag och Maja lurade iväg henne på bio med byxor på huvudet. Hade myskvällen i Bensbyn med en massa söta tjejor. Jag jobbade med Johannes, Sofia och Mathias och vi hade verkligen skitkul. Umgicks ganska mycket med Kristoffer. Sabina var i Spanien. Det var pdol och det var skit kul. Och Kimpan fyllde 18.

Augusti.
Luleåkalas, och det var ju som alltid svinroligt! Vi vaccinerade oss. Och sedan bar det av på den roligaste resan jag vart på i mitt liv Turkiet, Alanya 8/8 - 22/8! Mer än så behöver jag inte berätta. Min födelsedag och både och mamma vart dö sjuka.

September.
Skolan började igen. Adam fyllde 1år. Oscar fyllde 18. Jag köpte gymkort. Och det var i stora drag mest bara skola skola skola och skola! Jag bytte dock från foto till ljud. Jag bröt min tå i boden.

Oktober.
Jag gjorde mitt första reportage som innehöll att jag och Sanna var tvungna att hoppa i bollhavet på Suderby sjukhus. Anette fyllde 40 och det firades med kalas. Jag och Maja ägde ut jj, David och Adam i kladdkakebakning och gh. Vi hade det dära hemska nk provet, och tjejkväll hemma hos Camilla. Jag åkte till Niklas. Halloween hemma hos Samir.

November.
Det var mest bara skola och skola som gällde. Stora arbeten. Jag, Signe och Camilla var i happis. Jag läste massa Turkiska med min moder och en skojig grupp. Det var Mr-dagarna och en massa bus med min ljudgrupp. Vi hade spelkväll både i Boden hos Ida och i Rosvik. Jag spelade hemskt mycket tv och dataspel. Jag spg Twilight 2 gånger och jobbade på Anatolia.

December.
Lika mycket skola som alla andra månader och allt var bara jobbigt med den. Spenderade lika mycket tid i Rosvik. Jag gjorde våran sommar möjlig och fixade nått bra. Åkte till Spanien och firade jul med mamma, mormor och Kalle. Och på decembers sista dagar har jag hunnit träffa en hel drös med nya människor. Och Camilla fyllde 17.




Och som slutsats så är jag nöjd med 2008. Mycket kunde vart bättre och jag kunde varit en gladare människa. Det finns mycket som har blivit fel men också mycket som blivit väldigt bra.
2009 ska iallafall bli det bästa året på länge, speciellt sommaren. Och allting ska rulla på.
I won't let anything stop me.

Kommentarer
Postat av: Louise

Det var Johannes japp!:P

2009-01-01 @ 19:47:37
URL: http://tangoberra.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0