Loose my mind.

Dagens önskan, att jag vore kille.
För det verkar ju mycket enklare, jag tänkte att jag skulle göra en lista med fördelar;
  • Ingen mens.
  • Inga strumbyxor
  • Inga höga klackar
  • man slipper raka ben och plocka ögonbryn.
  • man behöver inte kliva upp i tid för att hinna sminka sig
  • om man är less på sitt hår - rakar man av det
  • man slipper "vänta tills man är redo" vid sex, man kör bara när man kan!
  • man slipper tänka "helvete, vart jag med barn?"
  • man slipper p-piller, dagen efter piller och alla andra mystiska piller
  • om man är arg så kan man slåss (inte för att man ska..)
  • man behöver inte fundera vad man ska ta på sig i lika stor utsträckning
Och det finns säkert en massa småsaker som jag missat, men det är iallafall dom fördelarna jag sett idag. För idag känner jag mig som ett riktigt mens-monster. Jag har pms, mensvärk och allt som har med dåligheter att göra. Och då önskar jag plötsligt att jag slapp kliva upp imorgon och ta på mig mina tajta jeans och den där tajta tröjan och kunde kliva in i jättejeansen och jättetröjan. Jag kanske borde byta till mer "grabbig" stil eller något. Kanske skaffa en vän jag kan sno kläder av.  Jag kanske aldrig skulle slutat bo i mina mjukisar, som i nian när jag aldrig sminkade mig eller hade jeans i skolan. Eller ja, på sin höjd mina baggy som numera sitter mer tight än baggy. Illa.
Nä, i mitt nästa liv ska jag bli en cool kille.

Kommentarer
Postat av: rebeccai

du tog orden ur min mun!

2009-02-17 @ 16:35:05
URL: http://rebeccai.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0