Finding that thing.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva i min blogg, jag tror jag bara använder den för att skriva ner vad som helst.
Det finns inget sådär direkt spännande att berätta eller roliga saker som händer eller något.
Jag vaknar på morgonen, äter tampongmackor eller sockerflingor. Fixar mig, blir fulare än nyvaken och hinner aldrig riktigt klart ändå. Åker med en arg och stressad mamma till skolan. I skolan går jag upp för trappen till sofforna där oftast Ida, Elin, Frida och Emilia sitter. Sätter mig där och väntar på att någon ska skjuta mig. Ingen kommer så jag tar mina böcker och går på lektion. Somnar, skrattar eller lyssnar på musik. Gör någon meningslös uppgift, fattar oftast ingenting. Går därifrån. Äter en slemmig lunch. Stör mig på 100 människor och berättar negativa saker vid bordet eller kanske drar ett skämt. Går och har några lektiner till. Som är precis som det jag nyss beskrev. Slutar. Är arg för att det är så förbannat långt att gå till smedjegatan. Men jag tar mina saker och promenerar dit. Oftast i sällskap av mina klassisar. Camilla och Signe oftast. Blir arg om det är länge till bussen går, går på stan och tittar på samma saker som dagen innan. Får ångest för att jag inte köper dom. Tar bussen hem. Byter från obekväma fina kläder till mjukisar och ett äckligt linne. Äter en massa mackor eller kanske en massa kakor och cola oftast. Sover ett tag. Eller sitter och dumstirrar in i datorn. Mamma kommer hem. Vi äter och pratar lite. Sen dumstirrar jag dator. Konverserar med någon på msn, kollar bilder på bilddagboken, kollar bilder på pixbox, svarar till någon på facebook eller snokar i bilder där. Upptäcker att fan. Klockan är ju redan 00.50. Dax att sova. Gör iordning mig för sängen. Kollar så jag har kläder för morgondagen. Har lite ångest för att jag inte vågar ha det jag egentligen vill ha. Går och lägger mig. Ser en massa dåliga tvprogram. Smsar lite med frivilliga. Och somnar förhoppningsvis före 03.00.

Så ser mina dagar ut. Kan hända att en liten skillnad inträffar en gång i månaden eller så. Men inte ofta. Kul.
Jag saknar dig. dig dig och dig också. Och jag saknar den dagen, den dagen och dom dagarna. Jag saknar för mycket och är inte nog nöjd med nuet. Men vad ska man vara nöjd med nu egentligen?
Girlsnight i rosvik imorgon. Jag är partysugen ändå. Blir kanske lördag? Frivilliga, ring.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0