I can't let you know.

Här sitter jag i Prästholm och räknar matte. Idun ligger och sover på golvet brevid mig och ibland tittar hon upp lite argt på mig för att jag inte gick en längre promnad med henne. Men jag har inte sagt åt henne att vi ska gå längre sen. Hade jag iallafall tänkt.

Idag har jag iallafall klivit upp klockan 11. Vilket var fantastiskt skönt. Låg och drog mig ett tag och sen åt jag en smaskig lunch bestående av min favoriträtt Anjas köttfärsbiffar fyllda med philadelfia. Sen traskade jag och Idun  ner till forsen och busade en sväng. Och nu sitter jag här med matteboken och ala papper till den över hela köksbordet. Jag är ganska trög på matte och förstår ungifär hälften av det jag än sålänge gjort. Men sen ikväll så skulle jag få mer hjälp.

För jag förstår verkligen inte:
"Ett tal är fem gånger så stort som ett annat. Talens differens är 24. Vilka är talen?"

Nu ska jag slå huvudet i matteboken igen. Vi hörs sen sailors.

Kommentarer
Postat av: nörd

5x=x+24
5x-x=24-x ---> 4x=24
4x/4=24/4 ---> x=6

första talet är 6, andra talet är 5*6=30
borde vara nåt sånt=)

2008-01-31 @ 19:38:00

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0