And get myself together.

Jag önskar att det fanns ett sätt så man kunde åka tillbaka i tiden och rätta till alla felen man gjort. Rätta till alla misstag så att allting faktiskt skulle kunna känns bra. Ta bort sådana hära heat of the moment ögonblick. Vissa av som som ser så bra ut just då men tre minuter senare så är det kört. Jag önskar att man då kunde inse det. Och sedan gå tillbaka och snurra  bort det dära heat of the moment delen och att allting skulle kännas mycket bättre efteråt. Sen önskar jag att man också kunde inse när allting har blivit förmycket. Så att inte livet själv måste säga "nä hurrudu, nu tar vi och lugnar oss en smula" och att hela kroppen lägger sig i en influensaliknande fas. Utan att man själv märker att "nä,nu jävlar ska jag ta och backa". Men icket, utan kroppen och sinner hinner alltid nå fram till den influensaliknande fasen och man ligger där i sängen och mår lika mycket skit som man gjorde innan men man ådde bättre då, för man visste inte om att ens egen kropp kan slå en tillbaka 100 gånger starkare än att Rocky Balboa skulle stå och slå med knytnävarna bakom pannbenet eller inne inne i magen. Som rakblad bakom revbene som skär och bara skär. Nä, jag vill slippa dom delarna och faktiskt den här gången gå lycklig ur det olyckliga. Eller iallafall uppnå den kontakten jag ville uppnå från första början. Eller jag vet faktiskt inte.. Jag vet vad jag vill, men jag kommer aldrig kunna utnå vad det är du vill, eller ville eller kanske till och med aldrig ville överhugudtaget. Men eftersom din mun utformade dom orden. Eller det kanske var min ivriga fantasi som tog din mun och sprang iväg och hittade på en massa hyss bakom mina näthinnor.

Men nu är det enkelt sagt, jag får aldrig det jag vill. Fast jag hoppas mer än alla andra.
Och jag säger som Joss - Jag vill tro att det man riktigt önskar, kan man faktiskt få.

Kommentarer
Postat av: joss

det är sant rebecca. det man riktigt önskar det kan man faktiskt få! men när man minst anar det, och när man har slutat leta.

2008-02-17 @ 13:54:45
URL: http://jossss.blogg.se
Postat av: Sara

Kan inte sätta fingret på vad det var... låter kanske löjligt, men du skrev rakt in
mitt hjärta. Du skriver bra!

2008-02-20 @ 14:58:50
URL: http://djrnh.blogg.se

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0