Superhuman

Jag satt och spanade mig runt. Snokade och letade.Och kom in på en tjej som just nu är utbyte student. Och letade mig sen vidare och kom in på fler och fler som var det.
Tänk så fantastiskt skönt att åka iväg ett år till kanske USA. (Det är ju enklast eftersom engelska är det språk man kan bäst).
Man hade ju fått lära sig om nya kulturer, nya människor och nya miljöer. Man hade fått tid för omväxling och lugn och ro.
Men den vanliga tanken slår mig, om jag skulle våga. Om man skulle få hemlängtan och bara sakna allt för mycket. Man kanske inte skulle få några nya vänner och bli aldelens ensam?
Nej jag har för mycket funderingar och blir nog för fundersam överhuvudtaget. Men det skulle ändå vara kul!

NU ska jag läsa ut boken.
Imorgon blir det skola, NK redovisning och sen Rosvik.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0