Nu får det räcka.

Och här sitter jag och skriver ett litet arbete om stress. Och av att läsa allt detta om stress så blir jag stressad och känner att helvete. Jag är nog fan en jävligt stressad människa. "Om man känner att ingenting känns roligt är det troligtvis för att man är stressad. Man känner uppgivenhet, och istället tar tröttheten över."

Tydliga tecken och varningssignaler:

  • Du känner dig trött på morgonen även när du har sovit länge och ostört flera nätter i rad.
  • Du är likgiltig och struntar i vad som händer omkring dig, eller känner dig nedstämd och orolig.
  • Du reagerar på ett helt nytt sätt på vardagliga händelser.
  • Du blir lätt irriterad och otålig över småsaker.
  • Du får ont i magen, spänningshuvudvärk eller hjärtklappning.
  • Du har svårare att koncentrera dig och glömmer lättare bort saker.
Och man får lite ångest när man kan känna igen sig på alla dom där. Men det är nog så livet ska vara för en ungdom mitt i skolåren. Så jag är inte speciellt bekymrad! För jag tror dom flesta kan känna igen sig på någon punkt, eller har jag fel?

Förövrigt ska jag också ha skrivit lite om "drar ström" men eftersom jag känner mig mentalt handikappad idag så får jag fråga imorgon om hur jag ska skriva det och skriva alltihop då.

Nu ska jag jobba, sen duscha och sen ska jag läsa ut twilight!!:)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0