Dom har ju väntat på det här.

Och jag vet inte riktigt vad jag hade tänkt mig skriva i bloggen idag. Det är inte direkt så att min fantasi spirar med fina små "dikter" eller vad man ska kalla dom eller med små arga texter tillängnade dom små varelserna som förstör min annars så lugna vardag.
En av dom varelserna brukar kalla sig Marianne, själva brukar vi kalla henne mens. Smeknamnet kommer av en rad olika anledningar jag inte behöver snubbla in över utan kan lämna det åt eran egen fantasi. Hon är iallafall min mycket inkompetenta mattelärare. Som njuter av att dela ut IG-varningar och skriva stora IGn på prov.
En annan liten varelse som tycks lyckas rubba min vardag är en annan av mina underbara nya lärare här på gymnasiet. Hon kallar sig Marie. Och tycks hata allt som har med mig att göra. Jag tål inte att sitta och läsa bibeln, Marie tål inte att sitta och titta på mig. Jag avskyr gamla texter som har med människor som dog 10000år innan ens jorden var påtänkt att göra. Och gissa vad vi läser i svenskan, antalogier. D-Ö-D-A M-I-G.

Med detta kan vi helt enkelt komma fram till att jag HATAR mina lärare på gymnasiet. Tacka vet jag mina gamla kära Örnäset lärare som faktiskt hade den där egenskapen som ingen lärare på media iaf verkar ha - dom var trevliga. Och eftersom att skolan är 90% av allt just nu så drar dom här personerna verkligen ner både humör och livsglöd.

Men jag lägger den sista glöden på att glöda upp resten. Om ni förstår min poäng.
Idag har iallafall vart en mindre bra dag och dom senaste veckorna har väl inte direkt heller vart så fantastiska.
Men jag försöker ju iallafall.

Godnatt.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0