Take a step back.

Idag känns som en tung dag. Jag är trött i både huvudet och kroppen. Täppt i näsan och allmän huvudvärk. Har just kokat en stor kopp te som snart ska avnjutas i stora drag. För det är grymt skönt nu i mitt nymöblerande tonårsrum. Att jag aknligga i min säng med datorn på mitt nya sängbord och baslådan under sängen och högtalarna på sidan om sängen. Man kan som känna musiken ända ut i tårna påriktigt! Och med en kopp te i handen och lite Crossfade i högtalarna. Svårslaget.

Gjorde om designen på bloggen igen, känner mig som aldrig nöjd med de och jag blir less på den på en gång. Men den här svart-vit-grå-röda kanske blir bättre för ett tag iallafall.

Allting känns aningen bättre just nu. Känner mig faktiskt inte som en stor säck med sten. Har minskat ner lite på matintaget och fett konsumtionen. Måste dock börja träna snart. Annars kommer jag kunna ha på mig HMs klädkollektion BB (Big and Beautiful) innan vintern är slut. Men just nu känns faktiskt allt annat bra ti och med klassen känns rätt okej just nu. Iallafall fredagarna eller lektionerna med B delen eller då min del på klasslistan. Allting kommer nog bli bättre tillslut. Om nu allting blir som det ska såattsäga.

Ikväll tänker jag ligga här i mörkret med musiken på hög volym och te eller cola och bara ligga och fundera och låta allting som flyga iväg. Tömma huvudet på tankar. Tänka klart allt oklart och komma på mina exelenta förklaringar på varför allting är som det är och varför ingenting blir som jag vill att det ska bli.

Men jag har iallafall funderat ut en stor sak idag. Att jag lätt stör mig på människor. Människor jag kanske inte ens har pratat med. Jag har en sorts uppfattning om alla även fast den egentligen inte stödjs av nått alls. Jag måste sluta med det. Ska sluta se negativa saker i människor. Ska börja leta efter positiva saker och börja glädjas åt allt som är bra.

Allt komma bli bra, vi ska gör allting bra. Sluta längta, sluta sakna, sluta hoppas, sluta tro, sluta vilja och mest av allt sluta med förväntingar. För det är den värsta egenskapen jag har. Mina förhoppningar och mitt hopp. Inget blir som jag vill och det måste jag acceptera, inget kommer någonsin vara precis så som jag vill ha det. Accepter och gå vidare.

Och mina blogg inlägg blir bara tråkigare och tråkigtre. Såsom mitt liv. Tråkigare och tråkigare. Borde kanske sluta blogga, det är väll ändå ingenting att läsa. Som när jag skrev det där inlägget "Ordet är ditt" då hade jag fantasi. Då hade jag nått kanske mer intressant att skriva. Eftersom det är det ända som fått creds. Jag hat gått och blivit grå, grå tråkig och aldelens helt och hållet ointressant. Jag har inte ens nått roligt att berätta längre. Det suger.

Nej, nu ger jag upp.

Kommentarer
Postat av: joss

du får INTE sluta blogga! vad skulle jag då göra med min värdelösa tid? din blogg är bra! :)

2007-09-17 @ 12:25:45

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0