Now it's turning blue.

Nu när jag ligger här i min säng och har precis pratat klart mitt kvällssamtal med Mattias. Nu när jag ligger här och lyssnar  på Plain White T's så kan jag bara inte låta bli att gråta lite. Det var flera veckor sen jag grät. Men nu gråter jag inte för att jag är ledsen. Nu gråter jag av ren lycka. Av att jag är så satans lycklig med Mattias. Att jag är så jävla glad att han kom tillbaka till mig. Att han stannade hos mig. Jag älskar dig Mattias.

Vet ni hur det känns att lyssna på en låt, och bara exakt kunna känna varje takt i kroppen? Och det nästan låter som om den står här i mitt rum och sjunger, när en människa bara sjunger rakt in i hjärtat på en redan första gången man hör låten. När man inte kan låta bli att rysa när man bara stänger ögonen och låter hjärtat omfamnas av dens mjuka röst och vackra toner. Vet ni hur underbart det är? Det är som när jag förut lyssnade på Håkan. När jag bara slog på min favoritlåt "Nu Kan Du Få Mig Så Lätt" och bara lät hjärtat fyllas av hans speciella röst och underbara texter. Eller som när jag lyssnar på den gamla vanliga Kristoffer - musiken. Och det är nog ingen förutom jag Josse och Kristoffer som riktigt kan sätta fingret på riktig äkta Kristoffer-musik. Som när man ber honom skicka låtar och han bara skickar sånna där låtar som omfamnar hjärtat som en varm sommarvind i juli. Men känslan som finns i låtar försvinner efter ett tag. Som låtarna jag lyssnade på förra veckan. "Dole - Ensam" en typisk Frizon låt som han sjunger om sina känslor. Men det var som om han hade skrivit rakt ut ur min hjärna. Det var som om han tog orden ur min mun och skrev ner dom på ett papper. Och sedan producerade världens härligaste låt. Men nu, känns det inte lika speciellt att lyssna på låten som det kändes förra veckan. Det är mystiskt men helvete va sant det är.

Veckans låt blir därför den här (ett litet utdrag ur texten bara):
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me


A thousand miles seems pretty far
But they've got planes and trains and cars
I'd walk to you if I had no other way
Our friends would all make fun of us
and we'll just laugh along because we know
That none of them have felt this way
Delilah I can promise you
That by the time we get through
The world will never ever be the same
And you're to blame


Hey there Delilah
You be good and don't you miss me
Two more years and you'll be done with school
And I'll be making history like I do
You'll know it's all because of you
We can do whatever we want to
Hey there Delilah here's to you
This ones for you.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0